• Need Help? Call Us +88 02 9114093
  •  | 
  •  | 
  •  | 
  • English
  •  
 
Department of Agriculture Marketing
আমন চাল - সরু: ৬৪.০০ - ৬৭.০০ ▲০.০২% আমন চাল - মাঝারি: ৪৮.০০ - ৫১.০০ ▲০.২৩% আমন চাল - মোটা: ৪৩.০০ - ৪৫.০০ ▲১.৪৩% বোরো চাল - সরু: ৬১.০০ - ৬৪.০০ ▼০.৪৭% বোরো চাল - মাঝারি: ৪৯.০০ - ৫২.০০ ▲০.০৭% বোরো চাল - মোটা: ৪২.০০ - ৪৪.০০ ▲০.৬২% আটা (প্যাকেটজাত): ৪৩.০০ - ৪৫.০০ ▲২.০২% খামারের মুরগী: ১৫৮.০০ - ১৬৪.০০ ▼০.৩৩% মাংসঃ– গরু: ৬৩৪.০০ - ৬৬১.০০ ▲০.৫০% ডিম ফার্ম - লাল: ৩৭.০০ - ৩৮.০০ ▲১.৩০% চিনি (দেশী): ৮০.০০ - ৮২.০০ ▲০.০৮% আয়োডিনযুক্ত লবণ (প্যাকেটজাত): ২৮.০০ - ৩৩.০০ ▼০.০৮% মুগ ডাল: ১২২.০০ - ১৩১.০০ ▲১.১১% ছোলা - গোটা: ৭২.০০ - ৭৬.০০ ▲০.৫৮% সয়াবিন তেল: ১৮৫.০০ - ১৮৭.০০ ▼০.৭২% পেঁয়াজ - দেশী: ৩৫.০০ - ৩৮.০০ ▲৩.১৮% রসুন - দেশী: ৬৭.০০ - ৭৭.০০ ▲১১.৭৭% রসুন - আমদানিকৃত: ১২৪.০০ - ১৩০.০০ ▲২.৫৯% কাঁচা মরিচ: ৬৯.০০ - ৮২.০০ ▼৩.৯৪% আদা - দেশী: ৭৮.০০ - ৮৯.০০ ▲১.৭২% আদা - আমদানিকৃত: ৮৬.০০ - ৯৭.০০ ▲০.১৮% পাঁকা টমেটো: ৩৯.০০ - ৪৬.০০ ▲১১.৭৭%

Selected Post

ICT and producer organizations November, 2012

This was the fifth in a series of online discussions that stem from the launch of the World Bank's ICT in Agriculture e-Sourcebook and
the growing demand for knowledge on how to use ICT to improve
agricultural productivity and raise smallholder incomes. 12-23 November
2012



Producer organizations play an important role in tackling the
systemic causes of poverty, because they give farmers—men and women—a
legitimate voice in shaping pro-poor rural policies.  Producer
organizations can function more efficiently by using information
communication technologies (ICT) to attract and retain a wider
membership, generate more funds, and provide better services to their
members. 



Comment(s)

Please Login or Register for Comment.