• Need Help? Call Us +88 02 9114093
  •  | 
  •  | 
  •  | 
  • English
  •  
 
Department of Agriculture Marketing
আমন চাল - সরু: ৫০.০০ - ৫৩.০০ ▲০.৬২% আমন চাল - মাঝারি: ৩৫.০০ - ৩৮.০০ ▲০.৬৩% আমন চাল - মোটা: ২৮.০০ - ৩০.০০ ▼২.৫০% আটা (লুজ): ২৭.০০ - ২৮.০০ ▲২.১৪% আটা (প্যাকেটজাত): ৩১.০০ - ৩৪.০০ ▲০.৩০% মাংসঃ– গরু: ৪৮৭.০০ - ৫১১.০০ ▼২.৩১% মুরগীর ডিম (দেশী): ৪৬.০০ - ৪৯.০০ ▼৭.৮৬% ডিম ফার্ম - লাল: ২৯.০০ - ৩০.০০ ▼১.৬৩% আপেল: ১৬৭.০০ - ১৮৭.০০ ▲০.৬৫% চিনি (দেশী): ৫৩.০০ - ৫৫.০০ ▲০.৩২% আয়োডিনযুক্ত লবণ (প্যাকেটজাত): ২৯.০০ - ৩৪.০০ ▼০.৪৭% মুসুর - দেশী: ৯৩.০০ - ১০১.০০ ▲০.৪৬% ছোলা - গোটা: ৭৫.০০ - ৮০.০০ ▼১.৯২% সয়াবিন তেল: ৮০.০০ - ৮২.০০ ▼১.২০% পেঁয়াজ - দেশী: ২৩.০০ - ২৬.০০ ▼৭.৭৪% রসুন - আমদানিকৃত: ১১৩.০০ - ১২১.০০ ▲০.২২% কাঁচা মরিচ: ৪৬.০০ - ৫৩.০০ ▼২.৭০% আদা - আমদানিকৃত: ১১৯.০০ - ১৩০.০০ ▲৮.৮১% মাংস (খাসী): ৬৮৯.০০ - ৭১৫.০০ ▼২.৮৯% রুই মাছ (দেশী): ২৫০.০০ - ৩১০.০০ ▼৬.৬৭% পাঙ্গাশ মাছ - ছোট: ১১৯.০০ - ১৩৮.০০ ▲৪.৪০% ইলিশ মাছ: ৪৫৯.০০ - ১০৬৮.০০ ▼৮.৭৩% কলা - চাঁপা: ১২.০০ - ১৪.০০ ▼৩৫.৮৫% কলা - সাগর: ২৪.০০ - ২৮.০০ ▲৭.৭৪% বেগুন - সাধারণ মানসম্পন্ন: ২৮.০০ - ৩২.০০ ▼১১.২৪% কাঁচা পেঁপে: ২৮.০০ - ৩২.০০ ▼১৪.৫৪% শসা: ২৪.০০ - ৩০.০০ ▼৪.২৩% ক্ষীরা: ২৫.০০ - ৩০.০০ ▲০.১৫% শিম - সাধারণ মানসম্পন্ন: ২৫.০০ - ৩০.০০ ▲০.০০% বরবটি: ২৮.০০ - ৩২.০০ ▼৮.১০% পাকা টমেটো: ২৪.০০ - ২৯.০০ ▼২৬.৬৪% শুকনো মরিচ: ২২০.০০ - ২৪০.০০ ▲২৯.৩২% মুরগীঃ ব্রয়লার: ১৩৬.০০ - ১৪৩.০০ ▼৩.৩০%

Selected Post

ICT and producer organizations November, 2012

This was the fifth in a series of online discussions that stem from the launch of the World Bank's ICT in Agriculture e-Sourcebook and
the growing demand for knowledge on how to use ICT to improve
agricultural productivity and raise smallholder incomes. 12-23 November
2012



Producer organizations play an important role in tackling the
systemic causes of poverty, because they give farmers—men and women—a
legitimate voice in shaping pro-poor rural policies.  Producer
organizations can function more efficiently by using information
communication technologies (ICT) to attract and retain a wider
membership, generate more funds, and provide better services to their
members. 



Comment(s)

Please Login or Register for Comment.