• Need Help? Call Us +88 02 9114093
  •  | 
  •  | 
  •  | 
  • English
  •  
 
Department of Agriculture Marketing
বোরো চাল - সরু: ৫০.০০ - ৫২.০০ ▲১.১৩% বোরো চাল - মাঝারি: ৩৯.০০ - ৪২.০০ ▼০.৩৪% বোরো চাল - মোটা: ৩৪.০০ - ৩৫.০০ ▲০.৫৬% আটা (লুজ): ২৬.০০ - ২৭.০০ ▼০.৯২% আটা (প্যাকেটজাত): ৩১.০০ - ৩৩.০০ ▼০.৭৭% মাংসঃ– গরু: ৪৪৮.০০ - ৪৬৫.০০ ▲০.১৯% মুরগীর ডিম (দেশী): ৪৪.০০ - ৪৬.০০ ▼১.৫৫% ডিম ফার্ম - লাল: ৩৩.০০ - ৩৫.০০ ▼০.০৩% আপেল: ১৪০.০০ - ১৫৭.০০ ▲৩.৫৬% চিনি (দেশী): ৪৯.০০ - ৫০.০০ ▼১.৫১% আয়োডিনযুক্ত লবণ (প্যাকেটজাত): ২৯.০০ - ৩৬.০০ ▲০.২৫% মুসুর - দেশী: ৮৩.০০ - ৯০.০০ ▼০.৮৩% ছোলা - গোটা: ৭০.০০ - ৭৪.০০ ▼১২.০৯% সয়াবিন তেল: ৮৩.০০ - ৮৫.০০ ▼২.১০% পেঁয়াজ - দেশী: ৩৮.০০ - ৪২.০০ ▼২.৭৫% রসুন - আমদানিকৃত: ৫৬.০০ - ৬৩.০০ ▲১.৫১% কাঁচা মরিচ: ৫১.০০ - ৫৮.০০ ▼০.৮২% আদা - আমদানিকৃত: ১২২.০০ - ১৩৩.০০ ▲৫.৪৫% মাংস (খাসী): ৬৮১.০০ - ৭১৭.০০ ▼২.৫০% রুই মাছ (দেশী): ২৫৬.০০ - ২৯৬.০০ ▼৩.৭২% পাঙ্গাশ মাছ - ছোট: ৯১.০০ - ১০২.০০ ▼৪.৩১% কলা - চাঁপা: ১২.০০ - ১৫.০০ ▲৫.০৬% কলা - সাগর: ১৯.০০ - ২১.০০ ▲৬.১৩% বেগুন - সাধারণ মানসম্পন্ন: ২৯.০০ - ৩৩.০০ ▲২.০৩% কাঁচা পেঁপে: ১৫.০০ - ১৮.০০ ▼১.৯১% শসা: ৩৭.০০ - ৪৪.০০ ▲২.৪৫% বরবটি: ৩৮.০০ - ৪২.০০ ▼১.৯৮% পাকা টমেটো: ৬৭.০০ - ৭৬.০০ ▼৮.৭৬% শুকনো মরিচ: ১৬৪.০০ - ১৭৪.০০ ▲২.৩৮% মুরগীঃ ব্রয়লার: ১২১.০০ - ১২৭.০০ ▲৪.৬৯% বাঁধাকপি: ৩৪.০০ - ৪১.০০ ▼৪.২৬%

Selected Post

ICT and producer organizations November, 2012

This was the fifth in a series of online discussions that stem from the launch of the World Bank's ICT in Agriculture e-Sourcebook and
the growing demand for knowledge on how to use ICT to improve
agricultural productivity and raise smallholder incomes. 12-23 November
2012



Producer organizations play an important role in tackling the
systemic causes of poverty, because they give farmers—men and women—a
legitimate voice in shaping pro-poor rural policies.  Producer
organizations can function more efficiently by using information
communication technologies (ICT) to attract and retain a wider
membership, generate more funds, and provide better services to their
members. 



Comment(s)

Please Login or Register for Comment.